Ishtirok etish

Demo Dayda muvaffaqiyatli chiqishni qanday amalga oshirish mumkin?

Startapchilarga maslahatlar

27/03/21

 

Loyihalar va mahsulotlarning pitch va taqdimotlarida sizning asosiy maqsadingiz sarmoyalarga ega bo’lish emas, balki odamlar siz bilan yana suhbatni davom ettirishni xohlaydigan darajada eslab qolishlaridir. Shunday qilib, o’nlab turli g’oyalar va yuzlab odamlar orasida sizni eslab qolishlari kerak. Sizga iloji boricha samarali ishlashga yordam beradigan layfxaklarni gapirib o’tsak.

Vaqtni to’g’ri hisobga oling

Demo Dayda sizga 5 daqiqa beriladi. Ammo ko’pincha bitta loyiha uchun atigi 2 daqiqa vaqt ajratish odatiy hisoblanadi. Tasavvur qilyapsizmi? Shunday qilib, sizning ixtiyoringizda «judda katta» vaqt chegarasi mavjud.

Eng muhimi, butun voqeani aytib berishning sehrli usuli yo’q. Mahsulotingiz bilan uzoq vaqt ishlayapsiz va pitchda barchasi haqida aytish imkonsiz. Sizning maqsadingiz sizga ahamiyat qaratishlari, eslab qolishlari va suhbatni davom ettirish istagi.

Tez pitching tarkibi

1. Boshlanishi – Nega!

O’zingiz va kompaniyangiz haqida aniq, mazmunli tushuntirib bering. Lekin nima qilayotganingizni tushuntirishni boshlash o’rniga (siz buni baribir aytasiz, lekin birozdan keyin), ularga «O’zingizning katta g’oya»ngizni bering – katta tasavvur yoki savolga javob: nima uchun bu ishni qilyapsiz?

2. Muammo/ehtiyoj/imkoniyat

Sizga tomoshabin kerakligini ko’rsatishingiz kerak, ammo hal qiluvchi zarba berish uchun siz diqqatni qaratishingiz va intrigani ushlab turishingiz kerak. Buning eng yaxshi usuli bu muammoni aks ettiruvchi hikoyani topishdir.

Barchasini yirik masshtabda, hayajonli qiling, qanday qilib shou bo’ladi – sizda sahna bor. Ko’p yillar davomida biz bunday tadbirlarda mutlaqo aqldan ozdiradigan antiqa g’oyalarni ko’rganmiz. Maqsadingizni eslaysizmi? Unutilmas bo’ling. O’zingizning hikoyangizni faktlar bilan zaxiralash va qanchalik katta ekanligini ko’rsatish uchun siz statistika, katta bozor raqamlaridan foydalanishingiz mumkin:

  • muammo
  • yechimning muhimligi
  • imkoniyat.

3. Qaror – Muammoni qanday hal qilasiz?

Ushbu formatdan foydalaning: biz X (muammoni hal qilish) ni Y (ma’lum bir auditoriya uchun) uchun Z (qisqacha aytganda, siz kimsiz – platforma, dastur, vosita va boshqalar) orqali o’tamiz.



Bonus sifatida, sizga kerak bo’lgan hamma narsani qilishga imkon beradigan maxfiy retseptingizni ko’rsating. Bu shunchalik sodda bo’lishi kerakki, har kim tushunishi kerak – hattoki kompyuter fanlari yoki muhandislik diplomiga ega bo’lmagan inson ham. Siz aniq bo’lishini xohlaysiz, keyin imkon qadar tezroq depoversiyaga o’ting.

4. Demo-versiya (aniqrog’i ajoyib demo-versiya)

Bu pitchning «Demo Day» kuni. 30 soniya yoki 1 daqiqa bo’lsin, bir nechta skrinshot yoki mahsulotingizni namoyish qilishning boshqa usuli – bu eng muhimi.

Mahsulotni xuddi birinchi marta ko’rayotgan foydalanuvchi nuqtai nazaridan taqdim etayotganingizga ishonch hosil qiling. Ikkinchidan, 3-4 ta ajoyib xususiyatlarni ta’kidlashdir. Tavakkal qilmang, oldindan demo qiling, shunda u «juda og’riqli» bo’lib qolmaydi.

5. Qayerga yetib keldingiz?

Rivojlanishning qaysi bosqichida ekanligingizni ko’rsating. Yaxshisi, faktlarni zaxiralang: mahsulotingiz qancha masofani bosib o’tdi, uning o’sishi, ko’rsatkichlari. Savdo bormi? Hamkorlarchi? Katta va ta’sirli raqamlarni ko’rsatish vaqti keldi!

Sizning biznes-rejangiz haqida gapirish uchun pitch formatida yetarli vaqt bo’lmaydi, shuning uchun quyidagi 3 narsa eng muhimiga aylanadi:

1. Differentsiatsiya

Sizni haqiqatan ham raqobatchilaringizdan nima ajratib turadi? Shunchaki tanqidsiz. Kim biladi, balki asoschilardan yoki investorlardan biri auditoriyada bo’lishi mumkin?!

2. Monetizatsiya

Qanday qilib foyda ko’rmoqchisiz? Nima uchun?

3. Imkoniyatlar

«Nega biz va nega aynan hozir?» degan savolga javob bering.

Bu pitching uchun joy bo’lib, unda siz haqiqatan ham tendentsiyalar va imkoniyatlar harakatini ko’rsatishingiz mumkin, asosiy manbalardan iqtibos keltiring – raqobatchilaringizda katta mablag’ bormi yoki ishlanmalar bormi? Soha rahbarlari siznikiga o’xshash yechim bor, lekin zarur deb aytishayaptimi? Sizning foydalanuvchilaringiz orasida yechimga ehtiyoj bormi, xatti-harakatlarning o’zgarishini ko’rsatadigan tendentsiyalar bormi? Odamlar yoki kompaniyalarni sizga o’xshagan yechim topishga majbur qiladigan qonunlar yoki qoidalarda biron bir o’zgartirishlar bo’lganmi?

Ilhomlantiruvchi final

Taqdimotning bunday tugashini tasavvur qilish ham yoqimsiz: «Mmmm, yaxshi, menimcha hammasi shu. Rahmat «.

Rostan? Siz aytadigan yoki qiladigan eng yaxshi narsa shumi? Bu sizning qo’lingizdan kelgan eng yaxshi ishmi? Boshlagan hikoyangizni yoping, ilhomlantiruvchi taklif bilan yakunlang va vazifa yoki kompaniya uchun tasavvurni kengaytiring. Umuman olganda, ularga boshida bo’lgani kabi hayajonli va qiziqtiradigan narsa qiling.

Slaydlar – sizning mahsulotingiz.

Slaydlar sizning vizitkangizdir. Bu sizning dunyongizga tomoshabinlarning birinchi qarashidir va ilk taassurot qoldirish uchun ikkinchi imkoniyat bo’lmaydi. Ularni asosan vizual qiling. Ko’p so’z ishlatmang. Masalan, Emaze, SlideBean yoki Haiku Deck kabi chiroyli taqdimotlarni yaratish uchun ajoyib vositalar mavjud. Agar dizayneringiz bo’lsa, undan ham yaxshi!

Asablar = azart!

Aha! «Men biroz asabiylashyapman» degan so’zni «Men hayajondaman»ga almashtirishga tayyor bo’ling va shunda siz o’zingiz sezadigan farqqa ishonmaysiz.

Eng muhimi, bo’layotgan narsalardan zavqlaning. Bu sizning porlashingiz, o’zingiz yoqtirgan va ishlayotgan narsalaringiz bilan bo’lishishingiz uchun imkoniyat, shuning uchun undan foydalanish vaqti keldi.